Capitale culturale europene

Avignon – Franta (2000)

In antiquity, Avignon was the capital of the Gallic tribe of the Kavars and yet many remains have been preserved during the Roman era. In the Middle Ages Avignon belonged to the popes, who controlled it through a vice-legate, and only by the peace treaty of Tolentino (1797) the city was finally ceded to the French. Near the cities are good quality sand deposits, which today are exported to Italy for the manufacture of glass. In the Middle Ages the sale of sand for glass brought a good income to the papacy. In the history of the Catholic Church, Avignon has an important place, because during the 72 years (1309-1378) the city served as the seat of the popes, Clement V, by ordinance from Philip IV moved the residence of at Rome. But even after this period of 70 years, known as the „Captivity of the Avignon Popes”, this city until 1409 served as the seat of many unrecognized popes.

În antichitate, Avignon a fost capitala tribului galic la kavarilor și totuși s-au păstrat multe rămășițe în timpul epocii romane. În Evul Mediu Avignon a aparținut papilor, care-l a controlau prin intermediul unui vice-legat, și numai prin tratatul de pace de la Tolentino (1797) oraș în cele din urmă este cedat francezilor. În apropierea orașelor sunt depozite de nisip de bună calitate, care astăzi este exportat în Italia pentru fabricarea sticlei. În Evului Mediu vânzarea de nisip pentru sticlă a adus un venit bun papalității. În istoria bisericii catolice, Avignon are un loc important, deoarece în cursul a 72 de ani (1309-1378) orașul a servit ca sediu al papilor, Clement al V-lea, prin ordonanță de la Filip al IV-lea a mutat reședința de la Roma. Dar, chiar și după această perioadă de 70 de ani, cunoscută sub numele de „Captivitate papilor Avignonieni” acest oraș până în 1409 a servit ca sediu al multor papi nerecunoscuți.

Palais des Papes

You can’t comprehend the scale of the 14th-century Papal Palace until you see it in real life. Just to trying to convey the size, you could fit four gothic cathedrals in here and there are 24 rooms to visit on the tour. It’s one of France’s most famous and valuable historical buildings.

Nu puteți înțelege scara Palatului Papal din secolul al XIV-lea până nu o vedeți în viața reală. Doar pentru a încerca să transmiteți dimensiunea, puteți adăuga patru catedrale gotice aici și există 24 de camere de vizitat în tur. Este una dintre cele mai faimoase și valoroase clădiri istorice din Franța.

Île de la Barthelasse

At 700 hectares the Île de la Barthelasse is one of Europe’s largest river islands. It belongs to Avignon and is connected to the city by the Pont Daladier, although you might find it more fitting to catch the free ferry across the Rhône. The island is mostly peaceful orchards with only clusters of houses because a few times every century there’s  a catastrophic flood. The highest point of the island is just 18 metres; it’s what makes the Île de la Barthelasse vulnerable to inundation.

La 700 de hectare, Île de la Barthelasse este una dintre cele mai mari insule fluviale din Europa. Acesta aparține de Avignon și este conectat la oraș prin Pont Daladier, deși s-ar putea să fie mai potrivit să prindeți feribotul gratuit peste Rhône. Insula este în majoritate livezi liniștite, cu numai grupuri de case, deoarece de câteva ori în fiecare secol există o inundație catastrofală. Cel mai înalt punct al insulei are doar 18 metri; este ceea ce face Île de la Barthelasse vulnerabilă la inundații.

Collection Lambert

Collection Lambert is one of Avignon’s newer art museums and was founded in 2000 by the art dealer Yvon Lambert as a space to display the works he had donated to the French government. The galleries are set across two marvellous 18th century Hôtels. The museum expanded dramatically in 2009 when Lambert made another donation of 560 pieces, the largest gift of art to France since Picasso’s posthumous donation in the 1970s. The art on show is contemporary, with photography, video, paintings and sculpture from the 1980s up to the last few years from the likes of Cy Twombly, Anselm Kiefer and Nile Toroni.

Colecția Lambert este unul dintre cele mai noi muzee de artă din Avignon și a fost fondată în 2000 de către dealerul de artă Yvon Lambert ca spațiu pentru expunerea lucrărilor pe care le donase guvernului francez. Galeriile sunt amplasate în două hoteluri minunate din secolul al XVIII-lea. Muzeul s-a extins dramatic în 2009, când Lambert a făcut o altă donație de 560 de piese, cel mai mare cadou de artă pentru Franța de la donația postumă a lui Picasso în anii 1970. Arta expusă este contemporană, cu fotografii, videoclipuri, picturi și sculpturi din anii 1980 până în ultimii ani, precum Cy Twombly, Anselm Kiefer și Nile Toroni.

Basilique Saint-Pierre d’Avignon

Local folklore has it that this church’s predecessor was destroyed by the moors in the 7th century. The current  gothic building was started in the 1300s during the papacy of Innocent IV, who was the fifth Avignon Pope. Before you enter, take a little time to appreciate the monumental wooden tours, sculpted from walnut in 1551by Antoine Volard. There’s a trove of art to see inside too, like the gilded choir from the 1700s, renaissance and baroque paintings, as well as the 15th-century relics of Saint-Pierre de Luxembourg, with his actual cardinal’s robes and hat.

Folclorul local spune că predecesorul acestei biserici a fost distrus de mauri în secolul al VII-lea. Actuala clădire gotică a fost începută în anii 1300 în timpul papalității lui Inocențiu al IV-lea, care era al cincilea papă din Avignon. Înainte de a intra, luați puțin timp pentru a aprecia monumentalele excursii din lemn, sculptate din nuc în 1551 de Antoine Volard. Există și o mulțime de artă de văzut în interior, cum ar fi corul aurit din anii 1700, picturi renascentiste și baroce, precum și moaștele din secolul al XV-lea din Saint-Pierre de Luxembourg, cu hainele și pălăria cardinalului propriu-zis.

Musée Angladon

Jacques Doucet was a Parisian tailor active at the turn of the century and regarded as one of the pioneers of fashion design. During his lifetime he amassed an immense art collection, including world-famous pieces like Picasso’s Demoiselles d’Avignon. Doucet’s heirs founded this museum in a fabulous early-18th-century mansion in the middle of Avignon to exhibit the remainder of Doucet’s paintings.

Jacques Doucet a fost un croitor parizian activ la începutul secolului și considerat unul dintre pionierii designului de modă. În timpul vieții sale a adunat o imensă colecție de artă, incluzând piese de renume mondial precum Demoiselles d’Avignon de Picasso. Moștenitorii lui Doucet au fondat acest muzeu într-un conac fabulos de la începutul secolului al XVIII-lea, în mijlocul orașului Avignon, pentru a expune restul picturilor lui Doucet.

Musée Calvet

Open to the public for more than 200 years the Calvet Museum was founded after the local doctor and collector Esprit Calvet donated his art, library and cabinet of curiosities to the city of Avignon. This diverse collection has since been expanded by donations from a host of patrons, and contains ancient archaeology, fine art, a wide array of decorative art and ethnological artefacts from Oceania, Asia and Africa.

Deschis publicului de mai bine de 200 de ani, Muzeul Calvet a fost fondat după ce medicul și colecționarul local Esprit Calvet și-a donat arta, biblioteca și cabinetul de curiozități orașului Avignon. Această colecție diversă a fost extinsă de atunci prin donații de la o serie de clienți și conține arheologie antică, artă plastică, o gamă largă de artă decorativă și artefacte etnologice din Oceania, Asia și Africa.

Musée du Petit Palais

Part of the same ensemble as the Palais des Papes is a smaller renaissance palace on the north side of the square. If it looks a bit like a fortress that’s because it had been a citadel during the Western Schism that followed the Avignon Papacy. The palace has barely changed since the start of the 1500s, when the future Pope Julius II revamped the building and added his coat of arms to the south facade, still visible above the entrance. The Petit Palais is just the right building for 327 paintings and 600 sculptures by Italian and French artists from the gothic and renaissance periods. Nearly all were commissioned for churches around Avignon, many from the 14th century during the Avignon Papacy.

O parte din același ansamblu ca și Palais des Papes este un palat renascentist mai mic de pe partea de nord a pieței. Dacă arată un pic ca o fortăreață, asta pentru că fusese o cetate în timpul schismei occidentale care a urmat papalității Avignon. Palatul abia s-a schimbat de la începutul anilor 1500, când viitorul papa Iulius al II-lea a renovat clădirea și și-a adăugat stema fațadei sudice, încă vizibilă deasupra intrării. Petit Palais este doar clădirea potrivită pentru 327 de picturi și 600 de sculpturi ale unor artiști italieni și francezi din perioada gotică și renascentistă. Aproape toate au fost comandate pentru biserici din jurul Avignonului, multe din secolul al XIV-lea în timpul Papalității Avignon.

Pont Saint-Bénézet

Known to all as the Pont d’Avignon, the mythic bridge is from the late-12th century, linking France with Papal Territory. It was positioned on the tightest part of the bend in the Rhône to lessen its exposure to the river’s notorious strong currents. Originally there were 22 arches, of which four remain today, and the bridge was 915 metres long, sensational dimensions for the time it was built. Over the next few hundred years the bridge was damaged and rebuilt by flooding, until finally a catastrophic flood in the 17th century carried off most of the arches.

Cunoscut de toți sub numele de Pont d’Avignon, podul mitic este de la sfârșitul secolului al XII-lea, legând Franța de teritoriul papal. A fost poziționat pe cea mai strânsă parte a cotului din Rhône pentru a diminua expunerea la curenții puternici notori ai râului. Inițial existau 22 de arcuri, dintre care patru rămân astăzi, iar podul avea o lungime de 915 metri, dimensiuni senzaționale pentru timpul în care a fost construit. În următoarele câteva sute de ani, podul a fost deteriorat și reconstruit prin inundații, până când, în cele din urmă, o inundație catastrofală din secolul al XVII-lea a distrus majoritatea arcurilor.

Place de l’Horloge

Avignon’s main square is where you’ll find the city hall and opera house. Place de l’Horloge is named after the Avignon’s gothic clock tower, but this can actually be quite tough to spot on the square as it’s hidden behind the newer neoclassical city hall buildings.

Piața principală din Avignon este locul unde veți găsi primăria și opera. Place de l’Horloge poartă numele turnului cu ceas gotic de la Avignon, dar acest lucru poate fi destul de greu de observat pe piață, deoarece este ascuns în spatele clădirilor neoclasice mai noi ale primăriei.

Rue des Teinturiers

This old street traces the Vaucluse Canal. Rue des Teinturiers was the intense centre of Avignon’s silk spinning and dyeing industry from the 1300s up to the 1800s. There are still charming clues in the form of four water-wheels mills suspended from the embankment next to the water. The beautiful stone houses on the other side of the canal are linked to the cobblestone street by little bridges, and the whole route is shaded by tall old plane trees.

Această stradă veche urmărește Canalul Vaucluse. Rue des Teinturiers a fost centrul intens al industriei de filare și vopsire a mătăsii de la Avignon din anii 1300 până în anii 1800. Există încă indicii fermecătoare sub forma a patru mori cu roți de apă suspendate de terasament lângă apă. Frumoasele case de piatră de pe cealaltă parte a canalului sunt legate de strada pietruită prin mici poduri, iar întregul traseu este umbrit de platani înalți vechi.

Pont du Gard

What could be Roman Gaul’s most photogenic ruin is 25 kilometres to the west of the city. The Pont du Gard is magnificent, but it’s astonishing to think that it’s just a fragment of a system that once spanned 50 kilometres, descending just 17 metres on its route from Uzès to Nîmes. What’s more it was made in just five years. The 275-metre-long, 50-metre-high section built to cross the Gardon River has astounded people for two millennia. On the site is a compact museum of Roman history with kid-friendly displays, and a video explaining how this work of ancient engineering was undertaken.

Cea care ar putea fi cea mai fotogenică ruină a Galiei Romane este la 25 de kilometri spre vestul orașului. Pont du Gard este magnific, dar este uimitor să ne gândim că este doar un fragment al unui sistem care odinioară se întindea pe 50 de kilometri, coborând doar 17 metri pe ruta sa de la Uzès la Nîmes. Mai mult, a fost realizat în doar cinci ani. Secțiunea de 275 de metri lungime, 50 de metri înălțime construită pentru a traversa râul Gardon a uimit oamenii de două milenii. Pe site se află un muzeu compact de istorie romană, cu afișaje adaptate copiilor și un videoclip care explică modul în care a fost întreprinsă această lucrare de inginerie antică.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s